درگیری در اردوگاه فلسطینی نهرالبارد لبنان 13 كشته و زخمی برجای گذاشت
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از بیروت، به دنبال ادامه ناامنی ها در شمال لبنان، این بار ساكنان اردوگاه نهرالبارد كه القاعده در میان آنها نفوذ بالایی دارد، غروب جمعه به بهانه توقیف موتور سیكلت یكی از ساكنان این اردوگاه به ایستگاه ایست و بازرسی ارنش لبنان حمله كردند و تعدادی از نظامیان لبنانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به دنبال این حادثه، ارتش بر روی مهاجمان آتش گشود و دامنه درگیری ها بالا گرفت كه بر اثر آن تاكنون 3 تن از جمله دو كودك كشته شدند.

هم اكنون ، اكثر خیابانهای منتهی به این اردوگاه با آتش زدن لاستیك در حال حاضر مسدود هستند.

ارتش در حال حاضر نیروهای خود را در منطقه مستقر كرده و در عین حال با ریش سفیدان فلسطینی منطقه برای بازگشت شرایط به حالت عادی وارد مذاكره شده است.

سران فلسطینی با اشاره به اختناق 5 ساله در این اردوگاه، خواستار محاكمه و مواخذه عاملان شلیك به مردم عادی شدند.

به گفته آنها، فلسطینیان با ارتش لبنان در یك جبهه و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی می جنگند اما این امر سبب نمی شود كه مورد حمله نظامیان لبنانی قرار بگیرند.

نیروهای ارتش لبنان در سال 86 توانستند پس از سه‌ماه زد و خورد با شورشیان گروه سلفی 'فتح‌الاسلام' كنترل كامل اردوگاه پناهندگان نهر‌البارد را در دست گیرند. در جریان درگیری‌های مسلحانه سه ماهه بین نیروهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فلسطینی مستقر در نهرالبارد 157 سرباز لبنانی و 131 شبه‌نظامی كشته شدند. همچنین 42 شهروند غیرنظامی نیز جان خود را از دست دادند.

1592

خاور**1030





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , دوستان , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: